Skole-Rejsekort

Dit barn kan få skolebuskort i Nordfyns Kommune, hvis barnet:

• er skolepligtig eller går i 10. klasse
  • går i skole i Nordfyns Kommune
  • har folkeregisteradresse i Nordfyns Kommune.

Barnet kan også få skolebuskort, hvis I har valgt en anden skole end distriktsskolen. Hvis der er en rute indenfor kommunen, der passer, kan barnet gratis benytte den. Nordfyns Kommune er dog kun forpligtet til at tilpasse ruter til elevernes distriktsskole.

Se ruterne her.

Bemærk, at kommunen har forskellige krav til, hvor langt barnet har i skole, alt afhængig af klassetrin. Du kan se kravene  her.

Husk, barnet skal have et gyldigt skolekort for at benytte busserne.

Sådan søger I

• Henvend jer på skolen og få udleveret et ansøgningsskema. Eller hent skemaet nederst på siden.
  • Aflever ansøgningsskemaet til skolen. Så bestiller skolen skole-rejsekortet hos FynBus.
  • OBS! Gem skolekortet fra år til år. Fornyelsen sker på det eksisterende kort, så I kun skal aflevere nyt ansøgningsskema.

Ny skole eller ny adresse

Hvis barnet flytter skole i løbet af året, skal I aflevere skolekortet til skolen.

Hvis I flytter adresse inden for kommunen, skal I give skolen besked, så vi kan undersøge, om kortet stadig gælder fra den nye adresse, eller om vi skal bestille et nyt.

Mistet kort

Hvis barnet mister sit kort, skal I kontakte skolen.

Du kan også læse mere om skolekort hos FynBus her.

Ved alle former for ændringer af skolekort, så husk, at kortet skal aktiveres inden for 25 dage både en tur og retur, da kortet ellers vil blive spærret.

Få en SMS hvis bussen er forsinket

Fynbus har en ordning du kan tilmelde dig, så du får en sms, hvis din bus er mere end 10 minutter forsinket.

Servicen er gratis. Klik her hvis du vil læse mere om ordningen og se hvordan du tilmelder dig.

Ansøgning skolerejsekort 2023-2024.pdf

Shape Created with Sketch.